امروز : دوشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ می باشد.

آموزش رایانه و موبایل

کاهش مشکلات قلبی و عروقی در زنان سالمند با ورزش

کاهش مشکلات قلبی و عروقی در زنان سالمند با ورزش

کاهش مشکلات قلبی و عروقی در زنان سالمند با ورزش

زن های سالمند زیادی در دنیا وجود دارند که دارای مشکل قلبی-عروقی هستند و از این موضوع رنج می برند وبرای آنها مشکلاتی ایجاد کرده است و یا حتی مانعی برای برخی از فعالیتهایشان شده است.به طور کلی ورزش مناسب برای بسیاری از افراد مفید است و حتی ممکن است در برخی از بیماران باعث کاهش بیماریشان می شود,در این پست به بررسی کاهش مشکلات قلبی – عروقی را در زنان سالمند با ورزش می پردازیم.

انجام ورزش شدید به میزان کافی برای زنان سالمند مفید است و احتمال نامنظم شدن ضربان قلب و انقباض عروق را در آنها کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، طبق تحقیقات جدید، بالا بردن مدت زمان و شدت فعالیت فیزیکی و ورزش در زنان سالمند باعث کاهش احتمال ضربان قلب نامنظم در آنها می‌شود. ضربان قلب نامنظم می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد.

محققان دریافتند زنان بعد از یائسگی اگر فعال‌تر باشند احتمال انقباض عروض در آنها حدود ۱۰ درصد کاهش می یابد.

مارکو پرز، مدیر این تحقیقات از دانشگاه استمفورد می‌گوید: ما دریافتیم هر چقدر زنان فعال‌تر باشند کمتر دچارمشکل انقباض عروقی می‌شوند. ضمنا هر چقدر آنها چاق‌تر باشند بیشتر از ورزش شدید و طولانی فایده می برند.

این تحقیقات بر روی ۸۱ هزار زن بین ۵۰ تا ۷۹ سال انجام شد. زنانی که حداقل شش روز در هفته‌ به مدت ۱۰ دقیقه‌ پیاده روی شدید انجام می‌دهند شش درصد کمتر در معرض انقباض عروق هستند. این افراد می‌توانند دو روز در هفته‌ ۳۰ دقیقه‌ پیاده روی شدید نیز انجام دهند.

زنانی که حدود دو ساعت در هفته‌ می‌دوند ۹ درصد کمتر در معرض انقباض عروق قرار دارند.

پیش از این گفته شده بود که ورزش شدید باعث افزایش احتمال انقباض عروق می‌شود اما در این مطالعات مشخص شد که این نوع ورزش برای زنان سالمند مناسب است.

 

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب

محصولات فروشگاه