امروز : دوشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ می باشد.

آموزش رایانه و موبایل

ورزش‌ هایی مناسب کاهش گردن درد

ورزش‌ هایی مناسب کاهش گردن درد

ورزش‌ هایی مناسب کاهش گردن درد

امروزه برخی به بیماری مبتلا هستند.بیماری ها در نوع های مختلفی وجود دارند که برخی بیماریها حاد و شدیداند و بسیار هم خطرناک هستند اما بعضی از بیماریه اگر به موقع درمان شوند و کنترل شود خیلی خطرناک نیستند.عده ای را درد برخی از قستمهای بدن اذیت می کند که در مواقعی راه های درمانی بسیاری وجود دارد.ورزس جزه راه کارهای برای کاهش برخی از دردهاست در اینجا می خواهیم به ورزش‌هایی مناسب کاهش گردن درد بپردازیم پس با ما همراه باشید.

اچ فان: اگر حین فعالیت‌های کاری یا ورزشی دچار گردن‌دردهستید بهترین تمرین ورزشی برای رهایی از این حالت انجام تمرین‌ های کششی، قدرتی و هوازی با هم است.

دکتر احمد باقری‌مقدم، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این نکته در گفت‌وگو با سلامانه اظهار داشت: «انجام تمرین‌ های کششی، دامنه حرکت و کشسانی را در ناحیه دردناک گردن حفظ یا تقویت می‌کند و در کنار آن انجام تمرین‌های قدرتی نیز کمک می‌کند که فرد بتواند گردنش را در موقعیت درست نگه دارد و مانع از عود درد گردن شود.»

این متخصص پزشکی‌ ورزشی در ادامه افزود: «انجام فعالیت‌های هوازی نیز باعث بهبود گردش جریان خون در عضلات و بافت‌های نرم گردن و بخش بالایی پشت گردن می‌شود و به این ترتیب به جلوگیری از خستگی این عضلات و افزایش دامنه حرکت آن کمک می‌کند. به تدریج با حرکت دادن تدریجی مفاصل و تمرین‌های کششی، در طول زمان دامنه بدون درد حرکت گردن افزایش پیدا می‌کند.»

وی با بیان اینکه حین کار انجام حرکات ایزومتریک گردن شامل فشاردادن دست و سر به همدیگر در جهات مختلف نیز از جمله حرکت‌های تقویتی است که به تقویت عضلات گردن کمک می‌کند، گفت: «به افرادی که از این ناراحتی رنج می‌برند توصیه می‌شود انجام فعالیت‌های ورزشی هوازی و کششی را در برنامه هر روز خود بگنجانند و یک روز در میان نیز حرکت‌های قدرتی را انجام دهند.»

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب

محصولات فروشگاه