امروز : شنبه ۱۳۹۶/۰۷/۱ می باشد.

آموزش رایانه و موبایل

با انجام این ورزشها بیشتر کالری بسوزانید

ورزش,ورزش های کالری سوز,راههای افزایش سوزاندن کالری

ورزش هایی هستند که بیشترین میزان کالری را می سوزانند

 

 ورزش های کالری سوزبرای لاغری و تناسب اندام، سه اصل اساسی وجود دارد: تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش منظم!

باید به هر سه اصل احترام بگذارید، در غیر اینصورت لاغری طولانی مدت میسر نخواهد شد. زمانی که صرفا رژیم می گیرید و ورزش نمی کنید، عضلات به جای چربی ها آب می شوند. بر عکس این قضیه هم صادق است، یعنی اگر فقط ورزش کنید و هر آنچه دلتان خواست را میل کنید، به هدفتان نخواهید رسید. در واقع ورزش به تنهایی نمی تواند باعث لاغری شما شود. در واقع اگر ورزش کنید و انرژی زیادی بسوزانید و در عین حال اشتهایتان باز شود و زیاد بخورید، نه تنها لاغر نمی شوید، بلکه امکان دارد وزن تان نیز بالا برود.

اما اگر برنامه غذایی متعادلی داشته باشید، ورزش های مناسبی هستند که بیشترین میزان کالری را می سوزانند و در عرض شش هفته شما را خوش اندام می سازند. در این مطلب شما را با پنج ورزش کالری سوز آشنا می کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

 

دویدن,ورزش های کالری سوز,راههای افزایش سوزاندن کالری

دویدن علاوه بر کالری سوزی روی ضربان قلب تاثیر مثبتی دارد

 

نرم بدو و کالری بسوزانپیاده روی تند و دوی نرم جزو ورزشهای مناسب و فوق العاده موثر برای لاغری و کالری سوزی هستند. یک ساعت دوی نرم با سرعت متوسط باعث سوزاندن ۶۰۰ کیلوکالری انرژی می شود. پیاده روی روی ضربان قلب تاثیر مثبتی دارد. این ورزش باعث تقویت عضلات پشت و شکم شده و اندام های پایین یعنی پاها و ران ها را نیز تقویت و خوش ترکیب می کند. می توانید جلسات دو و پیاده روی را با ورزش های مخصوص شکمی تلفیق کنید تا نتیجه ی بهتری عایدتان شود.

اگر عادت به دویدن ندارید به تدریج شروع کنید. در ابتدا یک جلسه پیاده روی و یک جلسه دوی نرم داشته باشید؛ به عنوان مثال ابتدا بیست دقیقه پیاده روی کنید و سپس ۲۰ دقیقه بدوید. به تدریج که عادت کردید می توانید هر هفته سه جلسه به مدت ۴۵ دقیقه پیاده روی یا دوی نرم داشته باشید.

 

دوچرخه سواری,ورزش های کالری سوز,راههای افزایش سوزاندن کالری

دوچرخه سواری به سوزاندن کالری کمک زیادی می کند

 

رکاب بزن و کالری بسوزان

دوچرخه سواری یکی از بهترین و مفرح ترین ورزش های ممکن است که به کالری سوزی کمک زیادی می کند. شما می توانید با یک ساعت رکاب زدن با سرعت متوسط، حدود ۴۰۰ کیلوکالری بسوزانید. بهتر است که ابتدا با مدت زمان کوتاه تر آغاز کنید. دوچرخه سواری قلب تان را به ضربان وا می دارد و برای تقویت این گنجینه ی باارزش مناسب است. علاوه بر این حین رکاب زدن عضلات شکم، پاها و ران هایتان به کار گرفته شده و خوش ترکیب می شوند.

 

اگر زین و دوچرخه را به خوبی و متناسب با قد خود تنظیم کنید، هیچ آسیبی به مفاصل تان وارد نمی شود. اگر بیرون دوچرخه سواری می کنید، بهتر است یک مسیر واحد را انتخاب نکنید. برای اینکه ضربان قلب تان را تغییر دهید و انرژی بیشتری بسوزانید، شدت رکاب زدن را تغییر دهید؛ به عنوان مثال به مدت سی ثانیه تند رکاب بزنید و ۳۰ ثانیه ی بعدی سرعتتان را کاهش دهید. اگر از دوچرخه های ثابت استفاده می کنید، بهتر است در هفته سه جلسه و هر بار ۴۵ دقیقه با سرعت متوسط رکاب بزنید.

 

فواید طناب زدن,ورزش های کالری سوز,راههای افزایش سوزاندن کالری

شنا باعث کالری سوزی می شود و علاوه بر این برای سلامت مفاصل نیز مفید است

 

شنا کن و لاغر شویک ساعت شنا کردن در استخر باعث سوزاندن حدود ۶۰۰ کیلوکالری می شود. شنا کردن برای افزایش سلامت مفاصل مفید است و به طور موثری عضلات بدن مانند عضلات شانه، بازوها، پشت،شکم، ران ها و پاها را به کار می  گیرد. مزیت شنا کردن این است که در هر سنی می توانید به آن بپردازید. برای خوش ترکیب کردن پاها می توانید بدون کمک گرفتن از دست ها در آب پا بزنید. بهتر است در هفته سه جلسه ی ۴۵ دقیقه ای شنا کنید. اگر زمان بیشتری نیز صرف این ورزش کنید، نتیجه ی بهتری عایدتان می شود.

 

ورزش,ورزش های کالری سوز,راههای افزایش سوزاندن کالری

افرادی که یک ساعت بوکس کار می کنند، به میزان ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلوکالری انرژی می سوزانند

 

مشت بزن و لاغر شوبه عقیده ی برخی مربی های ورزشی، هیچ ورزشی به اندازه بوکس نمی تواند بعد از یک روز کاری پرتنش باعث استراحت فرد شود. این ورزش در برگیرنده ی تکنیک و سرعت است.بوکس یا همان ورزش مشت زنی بازوها، عضلات شکم و پاها و غیره را به کار می گیرد و تقویت می کند. افرادی که یک ساعت بوکس کار می کنند، به میزان ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلوکالری انرژی می سوزانند.

 

این ورزش از ذخایر انرژی فرد استفاده کرده و باعث کالری سوزی فوق العاده می شود. البته اگر با این ورزش احساس خستگی زیادی می کنید، باید مدت زمان آن را محدود کنید. همچنین می توانید در کنار این ورزش، ورزش های ساده تری مانند دوچرخه سواری یا دوی نرم نیز داشته باشید. یک ساعت بوکس در هفته برای شما کافی است.

 

ورزش بوکس,ورزش های کالری سوز,راههای افزایش سوزاندن کالری

طناب زدن علاوه بر کالری سوزی باعث تقویت قلب نیز می شود

 

طناب بزن و کالری بسوزاندر دوران مدرسه، پیدا کردن طناب خوب و سالم در کلاس ورزش یک خوش شانسی محسوب می شد. همین امروز برای خودتان یک طناب خوب بخرید و در پارک یا حیاط منزل تان طناب بزنید. اگر اهل بوکس هستید، بدانید که طناب زدن در کنار آن تاثیر فوق العاده برای تناسب اندام دارد. طناب زدن باعث تقویت قلب تان نیز می شود.

به گفته مربیان ورزشی، هیچ ورزشی مانند طناب زدن به لاغری و خوش ترکیبی بازوها و پشت ساق پا کمک نمی کند. بهتر است بدانید که با یک ساعت طناب زدن حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ کیلوکالری می سوزانید. توصیه می کنیم این ورزش را نیز به تدریج شروع کنید. دو جلسه ی بیست دقیقه ای در هفته برای شما کافی خواهد بود.

منبع : tebyan.net



مرتبط با ورزش و تندرستی

تاریخچه کونگ فو

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب

محصولات فروشگاه